Det er så mange apper og «connectorer» i Teams at man kan bli svimmel. Noen er gratis, andre jobber mot store systemer som krever egne lisenser. Det som er klart, er at nesten alle som driver programvareutvikling, lager koblinger og apper inn mot Teams. I dette webinaret vil du få en introduksjon til apper i Teams. Vi ser på standard appene fra Office 365, samt noen av 3 parts appene vi har tilgang til i Teams. Vi diskuterer hvilke Office 365 apper man bør fokusere på tidlig i et implementasjons løp og hvilke man bør fokusere på som ett neste steg. Hva bør vi tilgjengeliggjøre for hele organisasjonen og hva kan man vurdere å skjule? Hvilke av disse appene er så enkle og intuitive at man bare kan begynne å bruke de, og hvilke krever opplæringsløp?
Webinaret passer for deg som akkurat har rullet ut Teams, eller har brukt Teams en stund, men er usikker på nytteverdien og bruksområdene for apper. Foredragsholder er Rune Løkke, seniorkonsulent på Microsoft 365 i Point Taken.
Under Webinaret vil vi blant annet gå gjennom disse temaene
O365 Apper
- Kort gjennomgang/demo av funksjonalitet
- “Planner” for kontroll på felles oppgaver (prosjektstyring eller fokuserte møter)
- To-Do for kontroll på personlige oppgaver
- Flow for automatisering av arbeidsflyter
- Forms for spørreundersøkelser, temperaturmåling og konsensus
- Kopling mot SPO dokumentbibliotek eller Nyhetssider
- Brukeradopsjon og opplæringsbehov
3-parts apper
- Vi ser på noen utvalgte 3 parts apper
- Betraktinger rundt nytteverdi, hvor finner jeg mer informasjon
- Brukeradopsjon og opplæringsbehov
Spørsmål og svar