2020 var krevende, 2021 blir topp!

2020 var et annerledes år med store utfordringer, men også med noen lyspunkter som motiverer oss på vei mot jul og et nytt år.

Point Taken- året ble som for alle andre kraftig preget av Korona og fokuset ble raskt å ta vare på ansatte og kunder. Brått så var Microsoft Teams hverdagen for alle og vi «sto på» for å hjelpe enkeltpersoner og virksomheter til å lykkes med hjemmekontor. Webinarer ble den nye vinen og vi hadde fra 500 til 1000 deltagere i våre Teams og Power Plattform kurs. Nå er de fleste både i skyen og på Teams og vaksinen er rett rundt hjørnet.

I sommer kom den etterlengtede og svært gledelige nyheten at vi ble årets Microsoft Partner for Modern Work i konkurranse med alle dyktige Microsoft Partnere. Vi er kjempestolte!

Nylig fikk vi nyheten om at vi er eneste Microsoft Advanced Specialist i Norge, og det betyr mye for vårt fagmiljø og våre dyktige konsulenter. Uten de flinke folka våre som har levert supert under krevende hjemmekontor tider, så hadde vi ikke klart dette!

Et godt eksempel på ekstraordinær innsats, er Thomas Sandsør som nylig ble Microsoft Dynamics MVP. Dette gjorde han mens han var fullt fakturerende i flere prosjekter, håndterte sin CRM-blogg «CRM Keeper» som er på topp 20 CRM-blogger i verden, tok flere sertifiseringer, og ledet Dynamics-avdelingen i Point Taken. BRA JOBBA!

 

Resultatene i år ble til slutt veldig bra, selv om det så litt skummelt ut på våren. Vi takker fleksible kunder som gjorde kloke valg i å fortsette sin digitalisering, og tilpasset seg leveransene våre fra hjemmekontor. I år ble vi DN Gaselle for tredje gang, og vi fikk nye profesjonelle eiere med på laget så vi gleder oss veldig til tiden som kommer.

Hva med 2021?

Den nye hverdagen er her allerede.. «Hjemmekontor, større tilgjengelighet og høyere effektivitet».  Vi vil alle kjenne på at digitaliseringen og den teknologiske utviklingen nå er så rask at daglige og ukentlige nylanseringer av tjenester og apper er normalen. Alle blir utfordret og ingen blir skånet i denne endringstakten, og vinnerne er de som utnytter og håndterer disse mulighetene.

I ledelse og styrerommet blir det å legge en langsiktig strategi en utfordrende øvelse. Naturlovene sørger for at de som tilpasser teknologiutviklingen raskt overlever.

Etter Microsoft sin lansering av Power Plattform og stadig nye tjenester i Azure (eller andre skyplattformer) er muligheten for sømløs samhandling mellom plattformer et faktum. Det er ikke lenger teknologiske barrierer eller proprietære løsninger som begrenser strategi, forretningsmuligheter og vekst. Dagens begrensinger handler om «mindset», vilje til innovasjon og evne til å gjennomføre endringer ved å ta i bruk nye verktøy for å nå målet.

Vår visjon er “Veivisere til en enklere hverdag”.  For å lykkes med det må vi ta i bruk ny teknologi raskt og i år legger vi ekstra krutt i å bygge våre Azure-avdelinger i Kristiansand og Oslo for å møte våre kunders krav til infrastruktur, sikkerhet og skalerbarhet.

Jeg ser lyst på 2021 og vi gleder oss til å ta fatt på et spennende og forhåpentligvis tryggere år for alle!

Relaterte artikler

Viva Engage Logo is displayed on a modern smartphone, enterprise social networking service that is part of the Microsoft 365 family of products, Microsoft, Yammer
Slik flytter du fra Workplace by Meta til Viva Engage – og setter brukerne i sentrum 
Blog
bilde (11)
Microsoft Copilot: Nå med norsk språkstøtte
Blog
Copilot2
Fra søk til innsikt
Blog
Skroll til toppen
GDPR-informasjonskapselsamtykke med Real Cookie Banner