Nå som Workplace snart blir avviklet, er Viva Engage det perfekte verktøyet for din bedrift som allerede bruker Teams og Microsoft Office. I Teams kan du enkelt legge til knapp som åpner Engage i samme vindu, både på PC og app for Teams for mobil. Engage er inkludert i lisensen og koster ikke noe ekstra. I tillegg er brukergrensesnittet kjent og fungerer akkurat som Workplace. Grupper i Workplace kalles for fellesskap i Engage.
Men, det er noen viktige punkter som bør være på plass før dere går over fra Workplace til det nye plattformen.
Her er en sjekkliste for å få en vellykket lansering:
1. Sørg for at Geo-lokasjonen er i EU. Som standard er denne USA, som noen organisasjoner har restriksjoner mot.
2. Sperr «All company» for andre enn administratorer. Når noen poster noe i dette fellesskapet, får alle varsler på sine enheter. Vurder å endre navnet på dette fellesskapet til f.eks. «Informasjon fra ledelsen» eller lignende.
3. Lag en god struktur på fellesskap før dere slipper alle inn. Dere har sikkert erfaringer med at de ansatte oppretter mange grupper, og at man mister oversikt over hvor mange grupper som finnes og hva de brukes til. I Engage kan du sperre for at brukere oppretter egne felleskap.
4. Lag retningslinjer som brukerne må akseptere første gang de tar i bruk Engage. Dette kan være nyttig.
5. Skru av varsler på epost. Brukerne skal jo kommunisere via Enagage og Teams allikevel, og får varsler der.
Lykke til med Engage som det beste alternativet til Workplace!
Lurer du på noe og trenger hjelp med oppsett av Engage? Ta kontakt med oss.