Opplever du at du ikke får åpnet invitasjoner til dokumenter i Office 365? Dette kan skyldes at du allerede er innlogget med en annen konto da du klikket på lenken.
I praksis vil det si at alle som klikker på lenken i en invitasjon kan logge inn for å se dokumentet. Brukeren blir riktignok opprettet i Office 365, men brukernavnet kan være et annet enn det det er delt til. En deling er allikevel unik og første person som logger seg inn får delingen knyttet opp mot kontoen.
Løsning
Administratorer kan logge seg inn i administrasjonspanelet for OneDrive https://admin.onedrive.com/?v=SharingSettings og sette innstillingene for behandling av delinger. Det viktigste er å huke av at bare inviterte e-postadresser kan åpne invitasjoner. Dokumentet må enten deles en gang til, eller brukeren må logge seg på med den kontoen som er registrert i din lokale Office 365. Dette gjelder både for dokumenter som ligger i SharePoint, Teams og OneDrive For Business.
Anbefalt innstilling:
Les også:
Her bør du lagre filene dine
Vil du vite mer om å flytte filer og dokumenter i skyen? Ta kontakt med Knut Skogvold på telefon +4790583665