PT: Azure Kontroll er en tjeneste som gir deg god verdi og trygghet i form av overvåkning, varsling, sikkerhet, rådgivning og «Kontroll». Vi som leverandør tar hånd om ditt Azure miljø, slik at du kan bruke mer tid på din jobb og mindre tid på å bekymre deg over statusen på tjenestene du har i Microsoft Azure.

Utfordring: kontinuerlig overvåkning

Flere og flere bedrifter tar i bruk Microsoft Azure og utvider stadig miljøet ved å ta i bruk nye moderne løsninger. Dette stiller høyere krav til at miljøet forvaltes og overvåkes på en profesjonell måte, og er for mange en utfordring i en ellers travel hverdag. Tradisjonelle tjenester som din ITavdeling har ansvar for, tar opp all tiden sammen med et økt krav til resultater. 

Vi skulle selvfølgelig ønske at Azure driftet seg selv og at alt man behøvde å gjøre var å klikke på hvilke apper den skal kjøre, men slik er det ikke. Microsoft tar seg av infrastrukturen og at maskinparken deres fungerer optimalt, mens alt det du som kunde velger å «sette inn/installere» har du selv ansvar for.  

UtfordringerUtfordring

  • Azure krever kontinuerlig oppmerksomhet
  • Det finnes veldig mange muligheter, apper og tjenester, som gjør det komplisert å velge riktig
  • Kostnader; unødvendige lisenser, tjenester som ikke brukes hvor det påløper kostnader osv. 

LosningLøsning

  • Med Azure Kontroll, så gir du Point Taken muligheten til å hjelpe deg med oppmerksomheten Azure krever.  
  • Vårt Azure Team kan bidra til at du får et sikrere, mer kostnadseffektivt og driftssikkert miljø.

gevinstGevinst

  • Du som kunde vil få en rapport månedlig, som i utgangspunktet er alt du trenger å forholde deg til.  
  • Her vil du få oversikt over alarmer, ytelse og siste sikkerhetshendelser. 
  • I tillegg vil vi også laget en tiltaksliste, med anbefalte tiltak basert på det vi har avdekket. Vi kan også raskt bistå med å iverksette tiltak etter ønske. 

Forhindrer tap av viktig produksjonstid med PT: Azure Kontroll

Fiber.no benytter Azure til å drifte deres viktigste systemer, blant annet et komplett dokumentasjonsverktøy for fiber- og bredbåndsnett. Dersom tjenestene de bruker ikke fungerer som de skal, ville viktig produksjon gå vekk i feilsøking og forsøk på å få tak i riktige ressurser. Derfor ønsket de å finne en måte for å unngå dette.

Fiber.no forteller at Azure Kontroll var den perfekte løsningen. Nå bidrar Point Taken til å sikre at tjenestene kontinuerlig fungerer som de skal. Vi er takknemlige for at de nå kan være det «ekstra settet med øyne» som forhindrer tap av viktig produksjonstid.

Det er mange firma som kan Microsoft 365, men det er noe spesielt med menneskene i Point Taken som egner seg veldig bra i et slikt innføringsprosjekt, forteller Jørn Markussen.

Så enkelt kommer du i gang med Azure Kontroll

Vi starter med et kort møte, hvor dere beskriver dagens løsning og Point Taken presenterer Azure Kontroll og hvilke muligheter og fordeler dette kan gi din virksomhet. Her ønsker vi også å få frem et målbilde med et roadmap. 


Deretter vil vi ha en kartleggingsworkshop 1-2 dager, hvor vi i dybden ser på Azure plattformen og dagens situasjon. En viktig fordel er at vi tilpasser tjenesten etter ditt behov som kunde.  

Tlf-samtale
(15 minutter)

1

Kort samtale for å finne ut hva man ønsker å få til og om vi kan bidra til å gjøre dette. Denne er uforpliktende.

Møte
(2-4 timer)

2

Gjennomgang av dagens miljø, Azure plattform og eventuelle integrasjoner. Vi ser på ulike utfordringer, og hvilke tjenester som kan passe til kundens miljø. I tillegg vil vi prioritere hva som er viktigst for at kunden skal få mest mulig verdi.  
 

Onboarding

3

Vi starter prosessen med å aktivere Azure Lighthouse (for å gi PT partnerskap), og å flytte eventuelle tjenester over på en Azure plan. Deretter vil vi aktivere de respektive tjenestene etter avtale. 

Rapporter

4

Vi begynner å produsere rapporter, som vil være gevinst/nytte for kunden.

Book NÅ: Møte

Det er viktig at løsningen er tilpasset ditt miljø, og sammen vil vi skissere opp et løsningsforslag. I dette møtet vil vi kartlegge deres eksisterende miljø og enes om hvilke tjenester som vil passe best. 

– Her vil vi gå i dybden på behov, størrelse, tjenester og målbilde. 

– Det utarbeides et løsningsforslag og en POC (Proof of Concept) 

Videre framdrift (prises spesifikt): 

  • Møte nr 2 ved behov
  • Onboarding
  • Evaluering av gevinst/nytte
  • Eventuelle endringer i løsning

Kjenner du deg igjen? Ta kontakt!

• Jeg har eller er på vei til å ta i bruk Azure, og ønsker rådgivning.

• Jeg ønsker å øke sikkerheten i Azure.

• Jeg trenger å se på ytelsen på våre kjørende tjenester.

• Jeg ønsker å få kontroll på kostnadene i Azure.

Martin Wiborg 
Salgsansvarlig Azure
930 03 052

Knut-Skogvold

Kjenner du deg igjen? Ta kontakt.

• Jeg er interessert i Azure, og ønsker å lære mer om det grunnleggende.

• Jeg har allerede Azure, og ønsker hjelp til å implementere løsningen.

• Jeg har allerede Azure, og ønsker hjelp med utfordringer i løsningen.

• Jeg trenger å lære mer om hvordan min bedrift kan bruke Azure på best mulig måte.

Knut Skogvold
Salgssjef
90 09 50 88