oval-gradient

Dynamics 365 Marketing / Customer Insights - Journeys

Customer Insights – Journeys (tidligere Dynamics 365 Marketing) er en markedsføringsløsning som hjelper bedrifter til å bygge relasjoner med potensielle kunder og konvertere dem til kunder. Dynamics 365 Marketing gir markedsførere mulighet til å lage personlige kundereiser, optimalisere kampanjer og generere leads.

Hva er Marketing/Customer Insights - Journeys?

Marketing/Customer Insights – Journeys hjelper bedrifter med å automatisere og tilpasse kundereiser, analysere data for å ta datadrevne beslutninger, lage engasjerende kampanjer på tvers av flere kanaler og måle kampanjeeffektivitet for kontinuerlig forbedring.

Løsningen er fullt integrert med resten av modulene i Dynamics 365, slik at du kan bruke data på tvers av modulene og sette salg, markedsføring og kundeoppfølging i system.

dynamic365-logo
discussing

Hvordan hjelper Marketing/Customer Insights – Journeys?

Marketing/Customer Insights – Journeys gir markedsførere mulighet til å lage personlige kundereiser, optimalisere kampanjeytelsen og raskt generere potensielle kunder. Med intelligent innsikt og innebygde verktøy kan markedsførere lage engasjerende kampanjer på tvers av flere kanaler, analysere data for å ta informerte beslutninger og kontinuerlig forbedre markedsføringsstrategiene sine.

Bruker du for mye tid på markedsføringsadm.

Du finner fullstendig innebygde markedsføringsprosesser i Dynamics 365-grensesnittet.

Trenger du å samkjøre aktiviteter med salg bedre?

Spor hver e-post og nettinteraksjon i Dynamics for raskt å identifisere de beste kampanjeprospektene.

Ønsker du å målrette meldingene dine bedre?

Bruk fullstendige relasjonsdata i Dynamics 365 for å lage personlig tilpasset, engasjerende innhold.

Eksempler på funksjonalitet i Marketing/Customer Insights - Journeys

Sanntidsmarkedsføring

Sanntidsmarkedsføring inkluderer triggerbaserte kundereiser som bruker e-post, tekstmeldinger og push-varslingskommunikasjonskanaler for å nå kunder.

 

Det gir deg mulighet til å utløse kundereiser i sanntid basert på signaler og profildata som du samler inn fra kundene dine.

Svar på kundehandlinger i sanntid: Kunden gjør noe på nettsiden din, og umiddelbart trigges en action fra systemet


Hypertilpass meldingene dine: Tilpass meldinger med dynamisk tekst og bilder fra et fleksibelt sett med datakilder.


Kom i kontakt med kunder på kanalene de bruker mest: Bruk mobilkanaler for å lage tekstmeldinger og push-varsler for å nå kundene dine der de er.

teams-illus
teams-leadscoring

Leadscoring

Sett opp en logikk som gjør at dine potensielle kunder får poeng for handlinger de utfører (for eksempel 10 poeng når de ser et webinar og 2 poeng når de leser en blogg).

Når de har nådd en viss poengsum går det en epost til en selger.

Kundereiser

Dette er en funksjon i Dynamics 365 som gjør det mulig for bedrifter å kartlegge og automatisere trinnene som en kunde tar gjennom hele kjøpsprosessen. Dette hjelper bedrifter med å levere personlige opplevelser til kundene sine, da de kan tilpasse meldingene og innholdet basert på hvor kunden befinner seg i reisen.

La oss si at en kunde skal delta på et webinar. Da kan en kundereise bestå av en bekreftelses-epost når de melder seg på, en påminnelsesepost dagen før, en epost med link til webinaret en time før, en epost med opptak av webinaret en time etter det er ferdig, samt et par eposter de kommende dagene/ukene med nyttig informasjon, spennende kundehistorier og gode tilbud.

Kundereiser
Annonser

Annonser

Annonseringsfunksjonaliteten lar bedrifter opprette og administrere annonsekampanjer på tvers av flere plattformer, som Facebook, LinkedIn og Google. Denne funksjonaliteten gir også innsikt i ytelsen til kampanjene, som klikkfrekvens, konverteringer og avkastning på annonsekostnadene.

Event

Event-modulen i Dynamics 365 gjør det mulig for bedrifter å administrere arrangementene sine, fra planlegging til gjennomføring. Denne funksjonaliteten lar bedrifter opprette og administrere registreringer for arrangementer, spore oppmøte og analysere ulike tall knyttet til hvor vellykket arrangementet er.

Andre markedsføringsfunksjoner i Dynamics 365 inkluderer e-postmarkedsføring, håndtering av sosiale medier og tilpasning av nettsider. Med disse funksjonene kan bedrifter opprette målrettede og personlige markedsføringskampanjer som øker engasjement og konverteringer.
teams-event
Tomas Holseth

Kjenner du deg igjen? Ta kontakt.

  • Jeg er interessert i Marketing/Customer Insights – Journeys, og ønsker å lære mer om det grunnleggende.
  • Jeg har allerede Marketing/Customer Insights – Journeys, og ønsker hjelp til å implementere løsningen.
  • Jeg har allerede Marketing/Customer Insights – Journeys, og ønsker hjelp med utfordringer i løsningen.
  • Jeg trenger å lære mer om hvordan min bedrift kan bruke Marketing/Customer Insights – Journeys på best mulig måte.

Tomas Holseth

Salgsansvarlig Dynamics 365/Power Platform

Kontakt oss

Skroll til toppen
GDPR-informasjonskapselsamtykke med Real Cookie Banner